Velkommen til YPAI 2019

For fjerde året på rad inviterer vi til det som kanskje er årets viktigste frokostevent, nemlig YPAI. Vi gleder oss til å dele resultatene fra årets YPAI-undersøkelse. Young professionals har i år igjen ytret sin mening om hva som er viktigst for dem ved valg av arbeidsgiver og hvilke arbeidsgivere i Norge de anser som mest attraktive. Å attrahere, rekruttere og utvikle medarbeidere er for mange bedrifter avgjørende for fremgang, effektivitet og lønnsomhet.

Meld deg på til YPAI 2019

Et kostnadsfritt arrangement for blant annet ledere og deg som jobber med å utvikle medarbeidere, employer branding eller er involvert i rekrutteringsprossessen. Meld deg på i dag!

Hvorfor Young Professional Attraction Index

Hvert år gjennomfører vi i Academic Work, i samarbeid med Kantar TNS, en undersøkelse vi kaller Young Professional Attraction Index, YPAI. Målet er å hjelpe arbeidsgivere med å forstå og skape relasjoner til en viktig målgruppe – young professionals, studenter og nyutdannede i starten av sin karriere. Dette gjør vi gjennom å kartlegge hva young professionals ser etter i valg av arbeidsgiver. Rapporten gir forståelse for hvordan man som arbeidsgiver kan attrahere, rekruttere og utvikle både potensielle og eksisterende medarbeidere.

Young Professional Attraction Index er så langt vi vet den eneste studien hvor resultatene kommer på bakgrunn av svaralternativer som målgruppen selv har tatt frem i en egen forundersøkelse. Resultatene er derfor helt uavhengige og endrer seg fra år til år.

Vet du hvorfor talentene skal velge dere?

I et samfunn hvor alt kan kopieres er ditt største konkurransefortrinn menneskene som driver, og også jobber i organisasjonen. I næringslivet i dag har kampen om de beste hodene og talentene aldri vært tøffere. Arbeidsmarkedet har blitt «kandidatens marked», for å skille seg ut i mengden kreves det at du som arbeidsgiver forstår hva kandidatene leter etter på arbeidsmarkedet, og hvilke egenskaper hos en arbeidsgiver som vurderes høyest av målgruppen.

Mange bedrifter har i dag strategikart, visjoner, kjerneverdier og sterke misjoner. Inkluderer disse employer branding eller en strategi på hvilke personer og hvilken kompetanse dere trenger i dag, i morgen og om 3 år? Er det tydelig hvorfor et talent skal velge dere i stedet for konkurrenten? For å bli forstått som arbeidsgiver må du starte med å forstå. Derfor inviterer vi deg som er leder, arbeidsgiver, eller jobber med employer branding til årets YPAI.

Del artikkelen