Young Professional Attraction Index

Hvert år gjennomfører vi en undersøkelse vi kaller for Young Professional Attraction Index (YPA). Målet er å kartlegge hva young professionals ser etter i valget av arbeidsgiver. På denne siden har vi samlet alle rapporter og all informasjon om undersøkelsen, og hvordan den kan hjelpe deg som arbeidsgivere med å forstå, attrahere og utvikle morgendagens arbeidstagere.

YPAI 2021 - Det young professionals vil ha når de jobber hjemmefra

Rapporten gir forståelse for hvordan man som arbeidsgiver kan attrahere, rekruttere og utvikle både potensielle og eksisterende medarbeidere. Frem til vi offentliggjør hele rapporten til høsten 2021, presenterer vi dette årets bonusspørsmål – hva burde en arbeidsgiver IKKE gjøre når det kommer til medarbeidere som jobber hjemmefra?

Last ned rapporten

Last ned rapportene fra YPAI 2020

Resultatene fra YPAI 2020 er oppdelt i tre rapporter med ulike fokusområder i tillegg til en internasjonal rapport. Last ned alle, eller kun den som er mest interessant for deg, og la resultatene guide deg og din organisasjon til å bli en enda mer attraktiv arbeidsgiver.

1. De mest attraktive arbeidsgiverne: De 50 mest attraktive arbeidsgiverne i følge young professionals i Norge
2. Viktigst ved valg av arbeidsgiver: De viktigste egenskapene young professionals ser etter når de velger arbeidsgiver
3. Hvordan bli en attraktiv arbeidsgiver: Analyse av resultatene og en oppsummering av hvordan du kan bli en mer attraktiv arbeidsgiver for young professionals
4. YPAI International: Sammenligner resultatene fra 6 ulike land og ser på noen spennende likheter og overraskende ulikheter.
5. NY! : Godt lederskap – nøkkelen til suksess Denne lederskapsrapporten er en essensiell guide til hvordan attrahere fremtidens talenter, og inneholder viktige innsikter og trender, og tips og triks.

YPAI casestudier

Young Professional Attraction Index (YPAI) har blitt et uvurderlig verktøy for selskaper og organisasjoner som ønsker å lære mer om fremtidens arbeidstakere – young professionals. Vi har gått i dybden og pratet med fem selskaper for å finne ut hva som gjorde at de skilte seg ut fra mengden, og høre hva de kan fortelle oss om det å skape et sterkt employer brand som appellerer til den svært ettertraktede målgruppen. Bla gjennom casestudiene og lær hvordan du kan bygge et sterkere employer brand med YPAI her.

Selskapene du kan lære fra er:

  • DNV
  • Nordea
  • AFRY
  • Konecranes
  • Northvolt
Les casestudiene her

Resultater fra YPAI

14.oktober lanserte vi resultatene fra YPAI 2020 i en digital presentasjon! Se opptaket av presentasjonen her ved å følge lenken under.

Se opptaket

Om YPAI

Young Professional Attraction Index (YPAI) er en studie som er utviklet i samarbeid med Kantar TNS. Den har som formål å måle en arbeidsgivers omdømme hos målgruppen young professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Metoden ble utviklet basert på over 35.000 globale studier om merkevareimage og er unikt i forhold til liknende studier. Studien bygger på svaralternativer som målgruppen selv har tatt frem i en egen forundersøkelse.

Les mer om undersøkelsen
Del artikkelen