Slik byttet Tascha karriere på 12 uker

Etter å ha jobbet med kundeservice i over 10 år, ønsket den danske Tascha å gjøre et karriereskifte. For å realisere dette søkte hun seg inn på intensivutdanningen Salesforce hos AW Academy. I sommer startet hun den 12 uker lange reisen for å lære seg verdens mest populære CRM-plattform, og kan i dag kalle seg en sertifisert Salesforce-konsulent.

Mer om AW Academy

Fra Kastrup til Salesforce-konsulent i Capgemini

Tascha har lang bakgrunn fra kundeservice og har de siste fem årene jobbet som ekspeditør på Københavns Lufthavn. Et karriereskifte var noe hun hadde tenkt på lenge, men hun var ikke motivert til å gjennomføre en tre år lang universitetsutdanning. Da hun ble oppmerksom på AW Academy, så hun umiddelbart en unik mulighet til å realisere drømmen om et karriereskifte til IT-bransjen, og fikk motivasjonen til å gjøre det raskt og effektivt.

– Min lidenskap er å lære nye ting og utvikle både personlige og faglige ferdigheter, som for eksempel en ny oppskrift, morsomme faktaopplysninger, eller mer nyttige ferdigheter, som for eksempel å lære et nytt IT-system, forteller Tascha.

Mulighet for en internasjonal karriere

Salesforce-programmet var et opplagt valg for Tascha. Hun har alltid sett på Salesforce som et innovativt selskap hvor hun kan utvikle seg, fortsette sin karriere på tvers av landegrenser, og jobbe med ambisiøse og inspirerende kolleger.

– Det har vært en fantastisk reise, utrolig lærerikt og utfordrende på best mulig måte! Det skal også sies at programmet har vært veldig krevende. Det har vært en skikkelig følelsesmessig berg-og-dalbane, men det har vært verdt det, kan Tascha fortelle.

Deltakere fra fem forskjellige land

Med deltakere fra Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland, mener Tascha at de har fått tilgang på flere perspektiver i gruppearbeidet og har et godt samarbeid, med mange morsomme stunder sammen.

– Det mest interessante med reisen er at jeg har blitt introdusert for en helt ny verden med IT og Salesforce. Den mest utfordrende delen, er trolig det mentale aspektet ved å fullføre et så omfattende program på 12 uker, sier Tascha.

Sluttprosjekt – her får deltakerne bruke det de har lært

I løpet av de to siste ukene av opplæringen gjennomfører deltakerne et sluttprosjekt. Tascha og to andre deltakere utviklet et nettsted basert på Salesforce-plattformen. Nettsiden viste flere komplekse løsninger på hvordan selskapet «Dunkin» kan få en god oversikt over salg og kunder. Andre sluttprosjekter i klassen har vist hvordan bedrifter kan effektivisere arbeidet sitt ved å lage bedre og smidigere systemer basert på Salesforce-plattformen. Alle gruppene i programmet har produsert og utviklet ulike løsninger som kan brukes direkte i praksis. Disse prosjektene har ikke imponert bare lærerne som er eksperter på området, men også fremtidige arbeidsgivere for deltakerne.

Konsulentoppdrag gjennom Academic Work

Etter endt utdanning starter deltakerne i et konsulentoppdrag gjennom Academic Work i Salesforce. Bedriftskunder er Axis, Bonnier News, Sandvik Group og E.On. For Tascha betyr karriereskiftet å starte et nytt kapittel som Salesforce-konsulent i Capgemini, hvor hun ser frem til å fortsette å utvikle seg, bli utfordret og lære nye ting.

– Programmet har forberedt meg faglig og mentalt til å ta de utfordringene som måtte komme, forteller Tascha.

Les mer om AW Academy og Salesforce
Del artikkelen