
Country Manager Norway!
Academic Work rekrutterer nå en operativ og salgsorientert Country Manager i Norge, som skal være en del av vår kundes ekspansjon i Norden – en naturlig videreutvikling av virksomheten i Sverige. Selskapet er et suksessrikt og lønnsomt programvareselskap med hovedkontor nord for Stockholm, Sverige. Virksomheten utvikler og selger et omfattende forretningssystem med moduler for kundebehandling, oppdragshåndtering, planlegging, lønn og fakturering. Selskapet er ledende i Sverige og har den største markedsandelen innen sin nisje. De vokser raskt og har i dag 18 ansatte, inkludert ledelse, utviklere, selgere og en CustomerSuccess & Support-avdeling i Sverige. Disse jobber tett sammen for å vedlikeholde, videreutvikle, implementere og ha løpende kundekontakt for deres egen webbaserte forretningssystem.
Vår kunde
Oslo
Omgående
Fulltid
Bemanning
Mulighet for å jobbe hybrid
Om stillingen
Selskapet søker nå en drivende, inspirerende, salgsorientert og forretningsfokusert leder som ønsker å bygge opp og drive et nytt forretningsområde fra grunnen av – og bidra til en spennende felles vekstreise! I rollen som Country Manager vil du starte opp, lede og utvikle det nye forretningsområdet med mål om sterk vekst og å nå satte mål. Vi ser derfor etter en målrettet person med solid kompetanse og erfaring innen vellykket salg, forhandlinger og forretningsutvikling, samt en med sterkt driv og høy ansvarsfølelse. Du brenner for kundebehov fra et brukerperspektiv og oversetter disse behovene til overordnede funksjonsspesifikasjoner som utviklingsavdelingen kan ta videre teknisk. Vi tror du tidligere har hatt en rolle der du har bygget opp noe fra bunnen av, eller tatt et eksisterende område til et nytt nivå – eller hatt en annen relevant lederrolle i et lite eller mellomstort selskap, gjerne innen IT-bransjen. Du er en erfaren, overbevisende og godt kvalifisert leder.
Arbeidsoppgaver
Du vil ha en sentral rolle i å starte og utvikle salget, der du i starten hovedsakelig vil drive salgsarbeidet selv og identifisere nye forretningsmuligheter. Etter hvert vil du bygge opp ditt lokale team parallelt med at kundebasen vokser. Sammen med produktansvarlig og plassansvarlig i Sverige vil du ha ansvar for at forretningssystemet utvikles i riktig retning i Norge – både når det gjelder funksjonalitet, brukervennlighet og krav fra marked og lovverk over tid. Selskapet er veldrevet, solid og i sterk vekst, med en omsetning på rundt 31 MSEK og gode resultater.
Vi søker deg som
For å lykkes i rollen som Country Manager har du en sterk salgsprofil – du er utadvendt, overbevisende, relasjonsorientert, uformell og har evne til å motivere og engasjere både kunder og ditt kommende team. Du er strukturert og en god kommunikator, vant til å forhandle og komfortabel med å gjennomgå og justere juridiske avtaletekster. Du har også administrativ erfaring, er nøyaktig og flink til å etablere effektive interne rutiner. Som person har du sterkt driv og høy energi. Du liker å finne løsninger som fører deg mot målene. Du er vant til å løse komplekse problemer og jobber selvstendig, samtidig som du tar hjelp når det trengs og verdsetter samarbeid. Det er et krav at du har dokumentert erfaring med vellykket salg, gjerne komplekst og verdibasert salg. Det er en stor fordel om du er en erfaren bruker av forretningssystemer. Du må ha interesse for IT-systemer. Vi tror du brenner mer for forretningsutvikling og salg enn for teknologi og koding, da du vil være sterkt involvert i vekstreisen selskapet står foran og delta i selskapets ledergruppe.
Vi ser etter en person med en "doer-mentalitet" som verdsetter å få ting gjort – i riktig rekkefølge – for å komme fremover. Vi ser gjerne at du har egen konsulentvirksomhet eller er åpen for å jobbe som frilanser, men vi er også åpne for en ansettelse via oss i Academic Work. Det viktigste for oss er å finne riktig person til oppdraget. Samarbeids- eller ansettelsesformen er sekundær. Stillingen innebærer noe reising.
Kjenner du deg igjen i beskrivelsen og ønsker å være en del av vår ekspansive virksomhet? Søk på stillingen allerede i dag – vi intervjuer fortløpende.
Vår rekrutteringsprosess
Denne rekrutteringsprosessen håndteres av Academic Work og alle innledende spørsmål om stillingen rettes til Academic Work på kandidat@academicwork.no.
Vi har en fortløpende utvelgelsesprosess, annonsen kan lukkes før rekrutteringsprosessen er fullført dersom vi har gått videre til neste steg. Du trenger ikke å legge ved et søknadsbrev, da det ikke er en del av vår rekrutteringsprosess. Prosessen inkluderer to tester: en personlighetstest og en kognitiv test. Testene er verktøy for å finne rett talent til rett stilling, for å muliggjøre likestilling, mangfold og en rettferdig prosess.
Vår kunde
En markedsledende leverandør av helhetlige, skybaserte forretningssystemløsninger for renhold- og servicebransjen, med særlig fokus på effektiv og lønnsom bemanningsplanlegging og tidrapportering. Selskapet digitaliserer og forenkler hverdagen for over 400 virksomheter, og bidrar til økt lønnsomhet, bedre kontroll og smidigere arbeidsflyt fra tilbud til fakturering. Selskapet har svært høy kredittverdighet og tilbyr både produktutvikling, implementering, opplæring og brukerstøtte fra sitt kontor Nord for Stockholm, Sverige.
Har du spørsmål om denne stillingen?
Vårt rekrutteringsteam svarer deg gjerne på kandidat@academicwork.no. Angi annonse-ID 01VXG7 i din e-post.